skitbil

säger jag bara..
morgonen började med att vi försov oss
så lag messade storatösens lärare ingen fara då vi normalt sett aldrig är sena.
nåväl ut i bilen med alla barnen och så startar inte skrället igen... för sjuttielfte gången...
försökta ladda en stund NÄ... den ville inte
fick iaf efter mycket om och men igång bilen med reservbatteriet i garaget som jag fick kabla igång brum med...
var då en halvtimme sen redan...
försökte få mellisen att stanna kvar och gå till sin dagmamma men som ni alla vet älskar han att tåtta bil
sååå han fick följa med iaf!
tänker att på 30 min  hinner jag faktist fram och tillbaka i tid att lämna honom.
men inte det dåååå heller släpper av tösen vid skolan, och åker.
får vända tillbaka för hon har glömt sin mobil och remsa i bilen... hon kan ju inte åka hem utan dem.
nåväl tillbaka till skolan springer in och lämnar grejerna.. kommer ut och bilen dör!!!!!
i detta lägge har jag lust att slänga mig på marken som en galen carton och skrika och sparka med bennen skrikandes
WHY WHY WHY!!!!!

Får fatt på en lärare som snällt kommer ut och ska hjälpa mig, men det visar sig att i dennes hybridbil är batteriet väl gömt...
tur nog så finns det nga arbetsgubbar som håller på att paddar marken på skolgården, en av dessa kommer snällt och hjälper mig...
men min brum vill inte alls starta,,,,,
så han låter kablarna sitta och varvar sin bil en stund och då vill plötsligt brum vara med igen. Tack och lov.

inser att kl är fem i nio shit sen igen
ringer A som föreslår en mötesplats där jag kan lämna min mellis, underbara dagmamma säger jag bara. Hon är så grymt bra tänker på allt dessutom.
Blött i gräset och mellisen har bara tyg dojjor, det är här man bara önskar att ngt blev rätt denna dag.
Nåväl dagmamman är ju proffs så hon har gummistövlar med till mellisen... förstår ni att man bara älskar detta proffs till dagmamma...
sen så är det äntligen hem som gäller.... med bara minimojjen...
ammar honom sen somnar vi som slagna hjältar i soffan.



så nu väntar vi på tösen att hon ska komma hem från skolan. min stora underbara tös som höll ordning och låda i bilen för att hålla små killarna hyfsat nöjda tills vi kom iväg...
dagens tålmodiga hjälte det är hon.

tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0